Dat was het dan... en??? een verrassing voor Tiny house liefhebbers.

Wil je een tiny house bouwen?  Lees dan vooral door. Maar nu eerst?... 

Zaterdag 27 maart 2021 was het dan zover. Mijn oude huisje is defintief afgebroken. Maar niet getreurd. Boeddhisten spreken nooit van leven of dood. Ze spreken over geboorte en wedergeboorte. Mooi is dat het? Zo includeer je de dood als onderdeel van het leven.  

Nu ik volledig gebruik maak van mijn nieuwe woning en de oude woning definitief verleden tijd is kan ik de rekening gaan opmaken. 

De nieuwe woning: 
 
De nieuwe woning is nu volledig functioneel en gaat de laatste fase in. 

Infra
Alle stopcontacten staat nu stroom op. Waterleiding en afvoer zijn volledig functioneel. 

De badkamer
De badkamer is functioneel maar nog niet af. Er moet nog een plafond en een vensterbank in. De muren moeten nog afgesmeerd worden en een wastafelmeubel met wastafel moeten er nog komen. Met de wastafelmeubel maak ik geen haast. Dat komt wel een keer. Het is lastig winkelen zo met die Corona maatregelen. Ik zit op de wip van zelf maken of zelf kopen. Soms is zelf maken duurder. 

De veranda
Voor de verandavloer heb ik nu bijna alle materialen verzameld. Deze klus is eerst aan de beurt. 

De vloer binnen
Ik heb opzettelijk gewacht met de interieur vloer. Dit omdat het zand uit het bos erg inloopt en het leek me slimmer om eerst de verandavloer te leggen. 

Inrichting
Zodra de binnenvloer erin ligt kan ik gaan inrichten. Ik heb bijna geen meubels.  Ik heb in de aanloop naar dit moment het een en ander aan meubilair aangeboden gekregen en dat mocht blijven staan tot het moment dat ik kon gaan inrichten. Heel attent van deze mensen en alvast bedankt daarvoor. 

De gevelbekleding 
Daarna rest er een grote klus. De gevelbekleding. Deze laatste klus zal de woning het definitieve uiterlijk gaan geven. Voor zowel de gevelbekleding als de verandavloer wacht ik eigenlijk een beetje op beter weer. De laatste tijd is het koud en guur. 

De afwerking 
Uiteraard moet er nog het e.e.a. aan afwerking en detailwerk worden gedaan maar dat komt als laatste. Je moet dan denken aan de dagkanten en vensterbanken en trim. 

De keuken
Ik heb nu een geimproviseerde keuken. Ik kan functioneren en heb er daarom geen haast mee. Het is typisch een klus die ik op me wil laten inwerken. Eens even lekker lang over nadenken. Plaatjes kijken op Pinterest. Ik heb er wel ideeën over en wil dit beetje organisch laten ontwikkelen. Het is typisch een klus die ik Wu wei wil laten onstaan.

Wu wei
Wu wei is een begrip waarnaar ik probeer zo goed mogelijk te leven. 
Het is een Taoïstisch begrip van niet dwingen, vertrouwen hebben dat het juiste komt op het juiste moment. 

Het oude huisje








Dit is wat er over is van de kleine hut. De vloer en twee gevels. Er zijn inmiddels twee aanhangers afgevoerd. Voor de klus had ik wat bosburen gevraagd. Na anderhalf uur lag het plat en waren er twee aanhangers gevuld. Ik was meer dan tevreden. 

De rekening
Omdat ik emotioneel al afscheid had genomen, was het gevoelsmatig ook wel oke voor mij.  Hoe nietig te hut ook was,  het was toch het hoofdkwartier van waaruit de nieuwe woning is ontstaan. Het was niet zomaar een huis. In bijna alle gevallen is het zo dat als je verhuisd, je een woning achterlaat. In mijn situatie breek ik een huis af. Best bizar.  

Tiny house project
Dat brengt mij op het volgende. 

De tiny house beweging in Nederland is groeiende. Ik weet als consulent inkomen hoe moelijk sommige mensen het financieel kunnen hebben. Het wonen in een tiny house is heel erg lucratief. Nu mijn nieuwe huis bijna af is heb ik nogal wat bouw materialen over. Ik wil dit doneren. Het is genoeg om een goede start te maken om een Tiny house te bouwen. Ik heb stopcontacten, grijze kabel, twee gevels van mijn oude huisje, Uponor waterleiding en overige elektra materialen over. 
Bovendien heb ik contacten die aanvullende materialen kunnen leveren zoals een groepenkast, hout en ramen. 

Mijn aanbod
Ik wil deze materialen, mijn ervaring en begeleiding gratis aanbieden voor de bouw van een tiny house. Ik denk dat je met zo'n  € 2000,00 euro wel klaar bent mits je niet teveel eisen stelt. Ik weet eventueel wel een locatie waar de Tiny house gebouwd kan worden. 

De voorwaarden
Ik doe dit niet geheel zonder voorwaarden. 
  • Ik zoek iemand die geen grote beurs heeft.  
  • Iemand die een moeilijk tijd heeft of weer opkrabbelt naar betere tijden.  Kom je uit een schulden situatie na WSNP of ben je dakloos en wens je een nieuwe start te maken dan is dit wellicht iets voor jou.
  • Je maakt een start met gebruikte bouwmaterialen en je maakt het af met gebruikte bouwmaterialen. Ik help je daarbij. 
  • Je bent iemand die zijn of haar verantwoordelijkheden kent. 
  • Je moet wel handig zijn. Je bouwt het huis zelf. Ik heb een voltijdse baan en moet mijn eigen huis afbouwen. Ik bied je advies, begeleiding en ondersteuning aan.  
  • Geen opleidingsnivo vereist
  • Heb je geen werk dan help ik je aan werk. 
  • Heb je de Tiny house niet meer nodig en heeft het project je op de goede weg geholpen dan geef je de woning aan een andere hulpbehoevende. Dankbaarheid staat voorop. Langs deze weg geef jij terug aan de maatschappij. 
Selectieprocedure
Ben jij diegene die een duw in de rug kan gebruiken? Schrijf mij dan een mail of reageer op mijn facebook bericht of stuur mij een een DM met een uitvoerige motivatie wat jou situatie is waarom jij denkt geselecteerd te moeten worden.  

Sluitingsdatum
De sluitingsdatum is 1 mei 2021. Ik zal daarna een inventatrisatie gaan maken wie ik selecteer.

Bericht delen
Delen helpt. 

Financiele bijdrage
Wens jij een financiele bijdrage te willen leveren aan dit initiatief, schrijf mij dan een mail of reageer op mijn Facebook pagina of stuur me een DM.

ICT 
Aangezien dit de eerste aanzet is voor een dergelijk project heb ik nog geen website of Patreon pagina. Wens je me daarmee te helpen dan sta ik daarvoor open. 

Gebruikte bouwmaterialen
Heb jij ook gebruikte bouwmaterialen over en wens je deze te doneren laat het mij dan weten. 

Bouwlokatie
Heb jij een bouwlokatie en wens je een aantal vierkante meters beschikbaar te stellen schrijf mij dan een mail of reageer op mijn facebookpagina of stuur me een DM. 

De Bouwmaterialen
Bijgaand de foto's van alle materialen die over zijn.  

Uponor waterleiding. Gebruikt en nieuw
Twee gevels met ramen. 
Verscheidene materialen elektra
Grijze kabel en meer. 
Stopcontacten en lichtschakelaars
Stopcontacten van het merk Busch Jaeger


Reacties

Populaire posts van deze blog

Motorcycle life

Life in the woods eps 26

Wat je in je hart bewaart raak je nooit meer kwijt