Even een #tussendoorblogje.

De eerste binnenwand is deels een feit.  Ik heb niet genoeg materiaal dus dan maar even een dagje andere dingen doen. 

Nu de wanden staan moeten deze uitgelijnd en waterpas gezet worden. 
De buitenwanden lijn ik uit door er een touwtje langs te spannen. 
Daarna zal ik de muren op de fundering verankeren met 120 mm schroeven. 

Daarna heb ik de eerste binnenmuur geplaatst.  Om deze muur licht te houden heb ik er geen plaatwerk op geschroefd zodat deze handmatig opgericht kon worden.  Ik had hiervoor hulp van nabije buren. Op deze binnenmuur komt uiteindelijk de H-balk te rusten. 

Om dit wanddeel uit te lijnen heb ik wat trucjes bedankt. Immers ik kan niet op twee plekken tegelijk zijn. Bovendien heb ik maar twee handen.
Als een wand iets uit het lood staat dan bevestig ik de waterpas met een spanband aan het frame. Zodoende kan ik dat onderdeel loslaten. 


Daarna gebruik ik een andere spanband om de muur op de plek te trekken daar waar ik hem hebben wil. 

 

Als deze dan vervolgens haaks en waterpas staat dan verzeker ik de muur met een tijdelijke schraag. Daarna kan ik de spanbanden en de waterpas verwijderen en staat alles op zijn definitieve plek. 


Het werken met spanbanden is hoe dan ook handig om iets op zijn plek te houden. Zo kan ik mm bij mm bijstellen en het blijft exact staan op de plek waar ik het hebben wil.  Een mens daarentegen kan nooit zo stil alles op één plek houden. 

Groeten van mij. Laat gerust een reactie achter en abonneer je als op de hoogte wil blijven. 

Richard 

Reacties

  1. Haha ja dat klopt, met spanbanden en ducttape krijg je alles voor elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw vriendelijke bericht.

Populaire posts van deze blog

Motorcycle life

Life in the woods eps 26

Wat je in je hart bewaart raak je nooit meer kwijt