Goed nieuws! Eps 18

Afgelopen maandag was het dan eindelijk zo ver.  De dag van de voorinspectie. 

De voorinspectie voor de verplaatsing van mijn stroom invoer. 

Reeds vele malen door mij besproken.  De veld meterkast. 

Ik kon van te voren niet inschatten hoe nauwgezet de door mij gecreerde situatie beoordeeld zou gaan worden.  Dus ik was er best een beetje zenuwachtig over. 




 Te zien is dat mijn gasmeter al is verwijderd getuige de gele slang die uit de grond steekt. 

De slagvaste 50 mm rood gekleurde invoerbuis is door mij aangebracht tijdens de voorbereidingen van de betonnen fundering. Deze buis komt uit in mijn nieuwe meterkast. 
  • De invoerbuis moet de juiste kleur hebben. 
  • Hij moet van een specifieke kwaliteit en materiaal zijn. 
  • De bocht waarin deze in de grond is ingebracht moet van een specifiek radius zijn (die ze in mijn optiek achteraf niet meer kunnen controleren om de eenvoudige reden dat deze in het beton ligt. 
  • De buis moet een specifieke diepte hebben. 
  • De achterwand van de meterkast moet van een 18 mm multiplex of underlayment zijn. 
  • Enz, 
  • Enz, 
Op zich had ik dit wel allemaal goed gedaan maar ik kon niet weten hoe nauwgezet dit gecontroleerd ging worden. 
Feit was dat de (overigens heel aardige) meneer die het kwam controleren een schrijfblok in de handen had. Was dat niet het geval geweest dan hadden z'n handen in de zakken gezeten. 

Hij heeft alles van een afstandje bekeken. Geen vragen gesteld en na 5 minuten had ik een schouwrapport in mijn handen waarop groot OKÉ geschreven stond. 

Nerv wracking moments en nadat humpty dumpty weg was sprong ik een gat in de lucht. Want eerlijk is eerlijk is zat er wel een beetje over in. 

Wat zoveel betekent dat ik door kan met m'n project. Kon ik sowieso wel hoor maar ik bedoel door op de manier zoals ik dat graag zou hebben willen.  

Ondertussen gaan de ontwikkelingen wat betreft mijn badkamer ook onverminderd door en ben ik in afwachting van mn hout voor boven. 

A.s. maandag 18 januari 2021 zal er een belangrijke dag aanbreken en zal het huis een hart ❤krijgen. Vanaf dat monent zal de voortgang nog sneller gaan.  

Bijgaand de meest recente foto van mijn huis. 



Corona of geen corona mijn project stop voor niemand. Een lock down houdt mij niet tegen. Tot de volgende episode.  

Groetjes van mij.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Motorcycle life

Life in the woods eps 26

Wat je in je hart bewaart raak je nooit meer kwijt